Miből lesz a cserebogár?

Miből lesz a cserebogár?

First Blog

2020. január 06. - Győző a masszőr

Köszöntelek kedves Blogom olvasója!

"Miből is lesz a cserebogár"?

Arra az elhatározásra jutottam, hogy mélyen szántó - ki mondott, vagy ki nem mondott -  gondolataimat megosztom veled! Folyamatosan kívánom veled megosztani szakmámon keresztül az emberekhez való viszonyomat! Megismerheted hitemet! Bár nem foglalkozok politikával, de bizony óhatatlanul is bele fog csusszanni némi politikai fen hang! Gyerekekhez, gyermekeimhez és családomhoz való viszonyom bizonyára tükröződni fog, és nem utolsó sorban talán a pénzhez való kapcsolatomról is képet tudsz majd alkotni!   A célom ezen bloggal, hogy felkeltsem érdeklődésed a masszázs iránt, vagy csak olvas némi írást egy olyan masszőrről aki elég érdekes szemlélettel és egyben tudással rendelkezik az emberi test mibenlétéről :) Hozok neked személyes jó, vagy akár negatív tapasztalatokat, történeteket!

Ki is vagyok én? Ez  egy igen jó kérdés! Jelen pillanatban masszőr, vagy akár mozgás-masszázs terapeutának is mondhatnám magam! Olyan személy vagyok, kinek célja az emberen való segítség! Nem, nem vagyok szent, s nem is törekszem erre! Törekvésem az éppen aktuális tudásom javát adva segítségére lenni annak, ki felkeres egy adott egészségügyi (mozgásszervi) nehézséggel! Azt írtam, hogy tudásom javát adva! Miért fogalmaztam így? Mert lehetőségeimhez mérten a lehető legtöbb továbbképzésen való részvétel a célom! A lehetőség nem is idő függvénye, mint inkább az anyagi forrás. Mert a mozgásszervi problémákra épülő képzések nem is oly csekély összegekbe kerülnek! Viszont minél magasabb képzéseken tágítom tudásom, annál nagyobb mértékben vagyok magabiztos abban, hogy miként oldom meg az adott fizikai akadályt vendégemnél! 

28 évet töltöttem az egészségügy szélmalom belsejében, ebből 24 évet egy igen nagy és sokáig csak is kimagaslóan jó hírnévnek örvendő kórházban töltöttem mindennapjaimat! Naponta foglalkoztam az anatómia, az élettan rejtelmeivel és akár az orvosok által nyújtott terápiák adta lehetőségek felmérésében! Boncmester voltam! Igen, jól olvasod, én voltam a "BONCMESTER"! Nem foglak életrajzzal nyaggatni, de fontos le írnom, hogy kezdtem anatómiai, majd folytattam patológiai és végül mint igazságügyi boncmesterként fejeztem be pályafutásomat!

Nem értek a marketinghez és ezáltal arról sincs fogalmam mivel is tudom felkelteni érdeklődésed! Annyit szeretnék elérni, hogy ha olvasod a blogom, képet kapj egy "szakma" kulisszatitkairól! Legyen rálátásod, hogy érez, mit gondol, mire vágyik egy olyan ember ki nem mellékesen emberekkel foglalkozik, nap mint nap! 

Elsőre megpróbállak téged tájékoztatni, mi is az a masszázs, mire jó, és mik a kontra indikációi!?

A svéd masszázs kézzel végzett, az emberi szervezetet mechanikai ingerek által befolyásoló kezelési technika. Egyes keleti masszázsoktól eltérően közvetlen fiziológiai hatásokra épít, ám a személyes törődés érzete a lelki egészségnek is jót tesz. A masszázst ruhátlan testfelületen, vivőanyaggal (krém) vagy anélkül végzik. Az éppen nem kezelt testrészeket betakarják.

A vendég jellemzően masszázságyon fekszik vagy masszázsszéken ül. Lehet masszírozni közönséges ágyon és földön is, ám ez a masszőr számára jobban megterhelő. Öt alapfogásból épül fel az említett masszázsfajta. Simítás, dörzsölés, gyúrás, ütögetés, vibráció! A vibrációt más néven hívhatjuk rezegtetésnek is.

Mindenki más azon részletezéssel folytatná mire is alkalmas, vagy akár ajánlott a masszázs. Nos én nem! Speciel én fontosnak tartom a kontra indikációkat is, vagyis, hogy mikor nem szabad, vagy adott testtájékok, akár bizonyos fogások kihagyásával szabad csak masszázst végezni! Első és igen fontos, már Hippokratész is említi, a lázas állapotot! Ha a vendég esetlegesen lázasan keres fel, minden képen elutasítom a kezelést! Fertőző betegségek, hangsúlyozottan a fertőző bőrbetegségekre! Akut gyulladás, daganatos betegség (a végstádium kivételével), friss trauma, műtét utáni állapot, hámhiány, vérzékenység, illetve véralvadásgátló gyógyszer szedése, rheumatoid arthritis aktív fázisa, előrehaladott csontritkulás, be nem állított magas vérnyomás, vagyis nem gyógyszeresen kezelt. ízületi instabilitás, egyes szív- és keringési problémák, visszeresség (az érintett végtagot nem szabad masszírozni, de máshol lehet), legyengült, alkoholos, vagy más szer által lévő bódultsági, illetve beszámíthatatlan állapot! Terhesség – nem általános kizáró ok, egyes időszakok és egyes testtájak ellenjavalltak, megváltozik a fogások erőssége és jellege, és nem lehet a szokott módon fektetni a vendéget. Menstruáció – a masszázs keringésfokozó hatása erősíti a vérzést, a görcsoldó, fájdalomcsillapító hatása pedig megkönnyíti a menstruáció elviselését, ezért a masszázs egyéni mérlegelést és döntést igényel. A fenti felsorolást kedves olvasó bármely masszázs weboldalon, vagy akár a Wikipédián is elolvashatod! Ennek ellenére fontosnak tartottam, le írni! Mert hát ki tudja!

Volt rá precedens mikor egy leendő vendég telefonon megkérdőjelezte, jobban fogalmazva felháborodott azon tényen miszerint, az első alkalommal a hozzám forduló vendégnél felszámítok egy úgynevezett állapotfelmérő díjat! Miért is? Az ok eléggé egyszerű, a fent felsorolt kontra indikációkat kizárjam és ne veszélyeztessem vendégem aktuális vagy későbbi egészségügyi állapotát! Persze majd későbbi Blog bejegyzéseimben olvashatod, hogy masszázson kívül sok más terápiás lehetőség is van kezeimben és ezek következtében kissé más szemmel tekintek a hozzám fordulok mozgásszervi problémáira!

A kontra indikáció körébe tartoznak azon Homo Sapiensek is, akik azt gondolják, hogy a masszázs valami intim szolgáltatás. Többségében főleg kolléganők esnek áldozatul azon egyéneknek kiknek, máshol kéne keresniük a boldogság eme formáját. Intim szolgáltatást végző hölgyek sokat tettek azért, hogy ezen szakma más aspektussal legyen meg közelítve! Persze a kolleginák kellő intelligenciával és vehemenciával sikeresen tudják kezelni a 1nem oda való felkéréseket! Sajnálatos mód nem csak a hölgy kollégák találkoznak ilyen vagy ehhez hasonló intim felkéréssel! Pár hónappal ezelőtt egy fiatal férfi vendégem tett burkoltan, de félre nem érthető felkérést! Nem kicsit lettem dühös, sértett és egyben felháborodott! Nem engedtem meg magamnak, hogy szidalmazzam, vagy verbálisan bántsam, de értésére adtam, hogy ez nem az a hely ahol "melegségben" töltheti el az általa kifizetett egy órát! Későbbiekben egy szakmai FB oldalon olvastam, hogy több kollégánál is bepróbálkozott, különböző átlátszó szövegekkel! Nem értettem és ma sem értem miért nem keres olyan más irányultságú embert ki hajlandó vele ily módón is foglalkozni! Biztos akadnak erre megfelelő fórumok, vagy oldalak.

A második blogommal tervezem tudatni veled miért is jó felkeresni egy masszőrt! Miért jó, ha masszőrhöz jársz!?

Hamarosan olvashatod! Folyt. köv.

A bejegyzés trackback címe:

https://gyozomasszor.blog.hu/api/trackback/id/tr1015395316

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása